POSITIVITEIT

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, teletubbies kom.. uhhh tijd voor positiviteit! Deze weken vol stralende zon en temperaturen geeft energie. Positieve energie! Stress resulteert vaak in negativiteit. Dichter bij jezelf komen en positiever in het leven staan? Ik vertel je hoe. 

Enjoy the little thingsJe hebt niet alles in de hand in het leven, zo zijn er nu eenmaal tegenslagen en teleurstellingen, maar in plaats van jezelf slachtoffer te voelen, kun je beter gaan waarderen wat wel haalbaar is. Zelf heb ik in het verleden ook wel eens een leeftijd gehad waarop ik erg pessimistisch tegen dingen aan kon kijken. Daar heb ik de afgelopen tijd een enorme sprong ik gemaakt. Ik probeer mezelf te focussen op dingen die wel lukken, bijvoorbeeld met mijn rug, en de dingen die leuk zijn in het leven. En dit gaf energie! 

Zelf ben ik de laatste tijd ook een grote fan van yoga. Wanneer het even wat minder gaat of wanneer ik stress voel doe ik mijn yoga oefeningen. Deze helpen erg goed om tot jezelf te komen en rust te vinden. Ook het sporten geeft mij erg veel rust en plezier. Even lekker je hoofd leegmaken in de sportschool.

Ook wil ik de komende tijd wat vaker leuke dingen gaan doen. Zo zou ik graag wat vaker willen gaan stappen of andere leuke dingen doen met mijn vriendinnen. Aangezien we niet meer op dezelfde school zitten, zien we elkaar veel minder. Dit vind ik eigenlijk best wel jammer. Vooral omdat het nu ook lastiger is wat af te spreken. Maar dat zou vast wel goedkomen!

Hoe sta jij in het leven? Zie jij ook liever positiviteit?

Liefs, Vera

4 gedachtes over “POSITIVITEIT

  1. Dit is herkenbaar zeg! Zeker wat je schrijft over je vriendinnen: ik studeerde het voorbije jaar in een andere stad. Wanneer het al een hele tijd geleden was dat ik mijn beste vriendinnen nog gezien had, zat ik echt in een dip. Maar na een avondje samen fleurde ik dan weer helemaal op! :) Het komt dus inderdaad allemaal goed! X

    Like

  2. Altijd al gedaan, positief in het leven staan, juist voor anderen, maar ben ook een periode pessimistisch geweest, maar weet, dat het echt zo is, als je negatief denkt, dan zal er ook veel negativiteit in je leven komen of zijn… dus denk echt positief en alles zal anders worden en zijn :D

    X

    Like

  3. Mooi stukje! Ik ben meestal positief, maar het er ook wel negatieve dagen tussen (met name de week voor je weet wel haha). Mijn vriendinnen wonen letterlijk aan de andere kant van de oceaan. Het afscheid was niet leuk en niet makkelijk, maar met een beetje investering kun je gewoon vriendinnen blijven! We skypen regelmatig bijvoorbeeld, wat eigenlijk ook hartstikke leuk is. En ook al zien jullie elkaar minder, dan is het contact dat jullie hebben vast veel intenser! Ik voel me soms schuldig dat ik iedereen heb achtergelaten, dan heb ik het gevoel dat ik tekort schiet, dat ik iedereen maar gewoon in de steek heb gelaten. Maar dan bekijk ik het van de positieve kant en weet ik dat ik het echt niet zo moet zien. Alles komt goed denk ik altijd maar :)

    Like

Geef een reactie

