DIE ONLINE LIEFDE, BESTAAT HIJ ECHT?

Steeds vaker hoor ik het, iemand die zijn of haar liefde heeft ontmoet via het internet. Tegenwoordig zijn datingsites en apps helemaal in, zoals Tinder. Maar ook hoor ik slechte verhalen. Het verhaal van de 13 jarige Lisa die werd vermist heeft me aan het denken gezet. Zij heeft namelijk voor haar verdwijning contact gehad met een fake Facebook account.

Internetdaten krijgt al vaak het imago van foute lui of anderzijds ongeschikt relatiemateriaal vinden. Ook zouden er talloze gelukszoekers en psychopaten hun slag slaan. Maar is het wel echt zo slecht gesteld met de gemiddelde datingsite-bezoeker? Hoe weet je of iemand wel of niet deugt?

images

Vaak hoor ik, wanneer iemand verteld dat hij of zij zijn of haar vriend(in) heeft ontmoet via het internet, al snel negatieve reacties. Als mensen het face-to-face niet redden, is dit hun redding? Echter is bewezen dat internetdaterds juist meer zelfvertrouwen hebben.

Hoe weet je nou of iemand wel of niet deugt?
Een helder profiel met persoonlijke teksten en een duidelijke en representatieve foto zijn vaak een goed teken. Daarnaast zal iemand, wanneer hij of zij jou daadwerkelijk beter wil leren kennen, niet direct beginnen over zaken zoals seks. Google is je beste vriend! Typ zijn naam eens in op google, je kunt dan al veel checken. Iemand zonder profiel op internet…? Bijna iedereen is tegenwoordig te vinden.

Google image search is een goede manier om te controleren of de profielfoto van de jongen waarmee jij aan het chatten bent echt van hem is. Je kopieert de afbeelding of de url van de afbeelding in Google. Google zal hier vergelijkbare plaatjes bij zoeken. Wanneer je op deze afbeeldingen klikt, kom je terecht op de website waarop deze worden gebruikt.

Je liefje ontmoeten in real life lijkt misschien wat makkelijker. Maar ach, je hoeft ook niet de detective uit te gaan hangen. Je voelt vaak zelf wel of het goed zit. Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook..

Heel veel geluk in de liefde!

Liefs, Vera

6 gedachtes over “DIE ONLINE LIEFDE, BESTAAT HIJ ECHT?

  1. Ik heb al mijn exen en huidige vriend via internet leren kennen, sommigen via datingsites, andere gewoon tegen het lijft gelopen als je dat zo kunt noemen.
    De personen die ik heb leren kennen via relatiesites zijn vaak toch een beetje te veel op zoek en als je er dan een beetje leuk uit ziet is het wel prima, om het na een aantal maanden weer te zien eindigen omdat ze eigenlijk meer verliefd waren op het gevoel dan op de persoon.
    Verder heb ik helaas ook veel ervaring met lange afstandsrelaties, welke op zich goed te doen zijn als je er voor wilt vechten en zelfs sterker kunnen zijn. Het nadeel is dat als ze je zat zijn ze je ook zo uit hun leven kunnen bannen zonder uitleg of wat dan ook. Dat maakt het een stuk lastiger om een plekje te geven en maakt je ook onzeker omdat je nooit zult weten wat nu de reden is.
    Tinder e.d. vind ik 10x niks, als ik iemand leer kennen wil ik dat niet op uiterlijk doen, de relaties die nog het meeste kans hadden zijn ook allemaal mensen die ik heb leren kennen voor ik wist hoe ze eruit zagen e.d. en dat heb je in het echt ook niet. Ook is het veel lastiger om iemand te vinden in het echt waar het gelijk mee klikt of waar je iets gemeen mee hebt, helemaal niet makkelijker als je het mij vraagt, dus het heeft zo z’n voor- en nadelen. Zolang je met iemand skypet voor je afspreekt en regelmatig bent weet je in ieder geval dat het gezicht klopt met de rest, maar zeker weten of iemand te vertrouwen is doe je nooit. Online of in het echt.

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn vriend ken ik ook van het internet. Niet van de sites maar gewoon via via mensen die ik wel ken via internet. Zij vertelde me dat er een jongen was die ook in mijn woonplaats woont. We chatten wat met elkaar (was nog de tijd van MSN) en nu zijn we nog samen. Het ligt er maar net aan of je een serieus iemand hebt of een creep die te veel naar een relatie verlangt en gewoon iemand kiest die er leuk uitziet.

    Goed dat je hier aandacht aan besteed Vera!

    Liefs

    Liked by 1 persoon

  3. Mijn ouders nu… pas geleden hun koperen bruiloft gevierd. Maar dan wel op een basis zoals ik het ook zou doen dan, snel ontmoeten, als de ander dan moeilijk gaat doen over een ontmoeting, dan weet ik het al… klaar :D

    Like

Geef een reactie

