LET’S GO TO THE GYM

Jaaaa, vandaag heb ik de knoop doorgehakt: ik ga fitnessen! Ik zal jullie dan ook de komende tijd up to date houden over mijn fitnessprestaties (let’s do this!). Een van de redenen waarom ik ga sporten is mijn rug. Ik schreef hier al over in een van mijn vorige artikelen.

fitness

Zelf vind ik sporten erg leuk. Lekker actief bezig zijn. Jammer genoeg heb ik de afgelopen tijd niet veel gesport. Daarom heb ik nu ook besloten mezelf aan te melden bij de sportschool.

Ik ben van plan iedere week 3 keer te gaan sporten. Hierbij wil ik ook verschillende groepslessen gaan doen, omdat dit me erg leuk lijkt! Zo is er bijvoorbeeld ook yoga, lekker ontspannend. Erg goed voor mij dus, aangezien ik nogal kan stressen.

De eerste keer zal er een trainer met mij meelopen. Ook zal hij/zij een schema voor mij opstellen. Dit schema zal vooral gebaseerd zijn op de 3 punten die ik het belangrijkste vind: ontstressen, flexibiliteit en beweeglijkheid. Hiernaast wil ik natuurlijk ook graag wat spieren kweken, maar niet tooo much.

Ook zal er gefocust worden op het trainen van de core. Core betekent letterlijk kern. Dus met core training wordt bedoeld: oefeningen om de romp (rug, buik en bekken) stabieler en sterker te maken. Je maakt je lichaam sterker en gezonder waardoor je dagelijkse oefeningen en handelingen veel functioneler kunt uitvoeren zonder daarbij blessures op te lopen. Daarnaast werk je aan een goede houding en balans en kunnen onderrugklachten verdwijnen. En voor sommige ook niet onbelangrijk: je middel wordt nog eens een stuk strakker ook.

Ik vind dit erg positief klinken aangezien ik erg veel last heb aan mijn rug en nek. Ook de klachten in mijn onderrug keren steeds vaker terug. Hopelijk heeft dit een goed effect op mijn rug.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Vera

6 gedachtes over “LET’S GO TO THE GYM

  1. Lekker hoor sporten! Conditie kweken, je beter voelen.. Ik vind altijd dat ‘het leven’ makkelijker gaat als je sport. Je maakt natuurlijk endorfine aan, je wordt er vrolijk van en je staat lekker makkelijk op ’s ochtends. Succes, en volhouden maar :-)!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

