HÉT ZOMERDRANKJE: CITROENWATER

Fruitwater is helemaal hot deze zomer! Van citroen tot komkommer en mint, alles is mogelijk. Toen ik vorige zomer bedacht dat ik toch wel veel frisdrank dronk, werd frisdrank vervangen door water. Zelf hield ik nooit echt van water, waardoor ik opzoek ging naar andere alternatieven. Ik hoorde toen over citroenwater. Ik kocht een aantal citroenen en ging aan de slag. Ik was meteen fan!

Het is ook nog eens enorm simpel om te maken:
Snijdt een halve citroen in plakjes en doe deze in een kan, flesje (enorm handig om mee te nemen!) of glas met koud water. Eventueel kun je hier ook nog ijsklontjes aan toevoegen. En drink je het niet in een keer op? Geen probleem! Het is goed te bewaren in de koelkast.

Je hebt vast wel ooit eerder gehoord dat citroenwater erg gezond voor je is, maar wat zijn de voordelen hiervan?

Stralende huid
Citroenwater is erg goed voor je huid. Het zorgt ervoor dat de huid wordt gereinigd door zijn blekende eigenschappen. Hierdoor zullen oneffenheden, zoals puistjes, afnemen.

Afvallen
Elke ochtend een glas lauw water met een halve uitgeperste citroen stimuleert het metabolisme. Dit zorgt ervoor dat jouw lichaam zich voorbereidt op het verwerken van voedingsstoffen.

Reinigt je lichaam
Citroenwater helpt om giftige stoffen uit het lichaam te verwijderen door enzymen en de lever te stimuleren.

Vervanger voor frisdrank
Veel mensen drinken, ondanks dat ze het niet echt door hebben, te veel frisdrank op een dag. In een glas cola zitten 84 caloriën, en dan nog niet gesproken over de hoeveelheid suiker die erin zit. Frisdrank vervangen door fruitwater is dus zeker een goed idee!

Probeer het zeker ook eens!

4 gedachtes over “HÉT ZOMERDRANKJE: CITROENWATER

  1. Ik drink sinds kort ook elke ochtend een glas water, maar heb het er toch moeilijk mee. Ik ga dus zeker deze variant eens uitproberen.!

    Like

Geef een reactie

